Începând cu anul şcolar 2020-2021 Liceul Teoretic Iancu C. Vissarion este câştigătorul a trei granturi oferite de Comisia Europeană în cadrul programului ERASMUS+:

1)  “Şcoala care ne uneşte  –  SOLUNIS”, proiect de tip KA102 VET organizat în colaborare cu organizaţia IPODOMI din Salonic, Grecia.  Două grupe a câte 16  elevi însoţiţi de câte doi profesori vor participa la stagii de practică de câte două săptămâni în companii din Salonic, învaţând sa întreţina şi să depaneze diverse device-uri: tablete, telefoane, laptop-uri, ipod-uri. Proiectul se desfăşoară pe perioada unui an şcolar, cu posibilitatea prelungirii perioadei de contractare în funcţie de condiţiile obiective din fiecare ţară participantă.

2) “ Who we are?Cine suntem? ” , proiect de tip KA229 cu participanţi din şase şcoli din tot atâtea ţări europene : România, Italia, Lituania, Polonia, Turcia şi Spania. Grupuri formate din câte cinci elevi însoţiţi de câte doi profesori vor participa la activităţi menite să reducă fenomenul de hărţuire între tineri, acest fenomen petrecându-se – din păcate – mai ales în şcoală. Aceste activităţi se vor desfăşura, pe rând, în fiecare dintre şcolile participante. Folosind jocuri tradiţionale, teatrul, workshop-uri despre drepturile omului şi ale tinerilor, prevenţia faţă de harţuirea emoţională sau cibernetică, toţi participanţii vor deveni vectori de transmitere a mesajelor anti-bullying în şcoala şi oraşul lor.

Proiectul se desfăşoară pe perioada a doi ani şcolari 2020-2022, cu posibilitatea prelungirii perioadei de contractare în funcţie de condiţiile obiective din fiecare ţară participantă.

3)  “Sustainable lifestyle in digital world –  SLIDE  – Dezvoltarea unui stil de viata durabil in lumea digitala “  proiect de tip KA229 cu participanţi din cinci şcoli din tot atâtea ţări europene : România, Cehia, Italia, Islanda şi Finlanda. Grupuri formate din patru elevi însoţiţi de căte doi profesori vor participa la activităţi în fiecare dintre şcolile participante. Aceste activităţi vor fi menite să dezvolte tinerilor abilităţile de a se adapta în lumea care se digitalizează rapid. Temele abordate vor fi “divertismentul digitalizat”, “cumpărături digitalizate”, “transportul digitalizat”, “îngrijirea medicală digitalizată”.

Proiectul se desfăşoară pe perioada a doi ani şcolari 2020-2022, cu posibilitatea prelungirii perioadei de contractare în funcţie de condiţiile obiective din fiecare ţară participantă.